25 augusti - Avresa

Iiiiih. Jag håller seriöst på att kissa på mig! Om 5 timmar är vi på väg till flygplatsen. Om 7 timmar sitter jag på flyget. Detta är sista natten i min egen säng. Jag håller seriöst på att freaka ut. Tänk om det suger? Jag menar, tänk om det går åt helvete hela skiten? Och jag kommer säkert att glömma 1000 saker hemma.

Kl 04.00 kommer pappa och hämtar mig. Då åker jag, Pappa, Mamma, Karolina och Rebecca till flygplatsen. Max kunde inte följa med eftersom han fick ögoninflammation idag. Fail. Kl 04.40 ska jag möta upp alla EF människor vid Terminal 5, sedan avgår flyget till Frankfurt vid 06.40. Väl framme där kommer vi att få chilla i 2 timmar och sedan flyga till Chicago. I Chicago får jag sedan vänta i 8 timmar innan det bär av till Rochester där Nancy kommer att möta upp mig. Jag kommer att vara i Sodus runt 01.00 på natten (Amerikansk tid), dvs typ 06.00 på morgonen svensk tid. Kul att resa i 26 timmar, huh?

Egentligen kan jag inte fatta att det är sant. Det är helt sjukt. Jag har vetat att jag ska åka så länge. I 1 ½ år har jag vetat att jag ska åka, men nu när jag verkligen är på väg känns det så overkligt. Jag var lixom i skolan idag, idag! Vi satt i kafeterian och drack o'boy och skojade om hur tjock jag kommer att bli, precis som vanligt. Usch.

Jag antar att jag inte kommer att kunna blogga på ett tag nu. Men jag lovar att försöka få lite tid vid datorn så fort jag kommit över mitt jetlag och kommit till rätta lite i det amerikanska livet. Jag kommer att sakna er något så oerhört! Det är helt sjukt! Nu måste jag sluta skriva innan jag börjar gråta. Godnatt älskade, älskade Sverige.

Kommentarer
Postat av: Älskling

alltså det är klart att du är nervo. Men det är klart det kommer bli underbart! Fatta allt du kommer få vara med om! men tänk på oss då? Vi som bli kvarlämnade här? Skoja inte om det kommer bli tomt utan dig! Vi måste sitta här i vår gråa vardag utan DIG medan du sitter på andra sidan atlanten å upplever världens grej! Saknar dig, älskling <3

2008-08-26 @ 19:05:10
Postat av: Carrow

Det kommer att gå jättebra! Vi kommer att sakna sönder dig lite också, men du kommer tillbaka och du kommer att hitta massa roliga människor där och allt kommer bara bli toppen!



Godnatt, älskade älskade Lund. (om än ett dygn senare än du skrev det :D)

2008-08-26 @ 21:55:59
URL: http://fortunecookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0